Umowa zlecenie krok po kroku 🙂
- Komendant / kwatermistrz umieszcza na dropboxie, w katalogu „Umowy”, pliki z informacjami o osobie, która będzie zatrudniana na umowę zlecenie (imię i nazwisko, pełniona funkcja na wyjeździe, kwota brutto lub netto, termin i miejsce obozu, imię i nazwisko komendanta). Do wiadomości należy dołączyć również skan podpisanego oświadczenia do umowy zlecenie (oświadczenie można pobrać tutaj).
- Biuro okręgu oraz księgowość przygotowują umowę.
- Biuro okręgu umieszcza na dropboxie informacje w katalogu „Umowy” o kwocie podatku od umowy, którą należy wpłacić na konto okręgu: 65 2130 0004 2001 0291 1139 0001 w tytule podając nazwisko komendanta obozu oraz za kogo płacony jest podatek – np: „podatek – kom. A. Abacki za ratownika wodnego”.
- Po okazaniu dowodu wpłaty (np. wyciąg bankowy, potwierdzenie przelewu) oraz przekazaniu oryginału oświadczenia do umowy zlecenia komendant, kwatermistrz lub inna osoba odbierają podpisaną i wyliczoną umowę (w dwóch egzemplarzach). Potwierdzenie przelewu można także umieścić na Dropboxie, w katalogu Umowy.
- Osoba zatrudniana podpisuje umowę (oraz, po odebraniu wypłaty, rachunek na odwrocie); jeden egzemplarz podpisanych umowy i rachunku kwatermistrz umieszcza w dokumentacji finansowej.
O czym należy pamiętać?
- nie używamy już starych druków umowy zlecenia – umowa jest wypełniana i drukowana tylko i wyłącznie przez biuro Okręgu
- każda zatrudniana osoba musi wypełnić oświadczenie do umowy zlecenia (oświadczenie można pobrać tutaj). Warto dopilnować, aby osoba zatrudniana dokładnie wypełniła Oświadczenie – jeśli jest studentem, jest zatrudniona gdzie indziej lub pracuje na umowę zlecenie. Dzięki tym informacjom mogą być naliczane inaczej składki na ZUS i podatek!
- umowa nie będzie wydawana bez przedstawienia dowodu opłaty podatków i składek oraz przekazania oryginału oświadczenia do umowy zlecenia
- po odebraniu umowy musi ją jeszcze podpisać osoba zatrudniana!
- umowę oraz podatek od umowy w książce finansowej księgujemy w kategorii „wynagrodzenia”.