HAL 2025 – kalendarz

1 październikaOtwarcie zgłoszeń na HAL 2025Za pomocą formularza zgłaszamy wyjazd, podając dane, które są potrzebne do utworzenia dysku obozu oraz przygotowania wniosków dotacyjnych. Ewentualne zmiany w szczegółach wyjazdu będzie można nanieść później w utworzonym raporcie przedobozowym.

Do zgłoszenia wyjazdu wymagany jest e-mail komendanta i kwatermistrza w domenie @zhr.pl.

Link wkrótce
26-27 październikaSrebrny Kurs Kwatermistrzowski (SKK)Link do zapisów i szczegóły dotyczące kursu znajdziecie tutaj.
4 listopadaBiuro Okręgu udostępnia pierwsze foldery wyjazdów na Dysku GoogleFoldery zostaną utworzone i udostępnione komendantowi, wicekomendantowi i kwatermistrzowi na adresy e-mail podane w formularzu zgłoszeniowym.
23-24 listopadaSrebrny Kurs Kwatermistrzowski+ (SKK+)Link do zapisów i szczegóły dotyczące kursu znajdziecie tutaj.
od 2 grudniaStart weryfikacji kwatermistrzowskichSzczegółowe informacje na stronie https://mazowsze.zhr.pl/weryfikacja-kwatermistrzowska/.
do 7 styczniaUdostępnienie przez Biuro Okręgu informatora ze średnimi stawkami za wynagrodzenia na rok 2025
15-16 marcaSrebrny Kurs Kwatermistrzowski (SKK)Link do zapisów i szczegóły dotyczące kursu znajdziecie tutaj.
17 marcaZakończenie zgłoszeń wyjazdówZa pomocą formularza zgłaszamy wyjazd, podając dane, które są potrzebne do utworzenia dysku obozu oraz przygotowania wniosków dotacyjnych. Ewentualne zmiany w szczegółach wyjazdu będzie można nanieść później w utworzonym raporcie przedobozowym.

Do zgłoszenia wyjazdu wymagany jest e-mail komendanta i kwatermistrza w domenie @zhr.pl.
12-13 kwietniaSrebrny Kurs Kwatermistrzowski+ (SKK+)Link do zapisów i szczegóły dotyczące kursu znajdziecie tutaj.
do 7 kwietniaUtworzenie folderów wyjazdów na Dysku Google przez Biuro Okręgu – dla reszty wyjazdówFoldery zostaną utworzone i udostępnione komendantowi, wicekomendantowi i kwatermistrzowi na adresy e-mail podane w formularzu zgłoszeniowym.
24 kwietniaOdprawa dla komendantek, komendantów, kwatermistrzyń
i kwatermistrzów z koordynatorem HAL
(I termin – w tygodniu)
(I termin – w tygodniu)

18:00-20:30

Adres: ul. Ursynowska 36/38 - siedziba Okręgu Mazowieckiego ZHR

W trakcie odprawy przypomnimy sobie zasady zatwierdzania wyjazdów. Będzie to też okazja do omówienia ew. wątpliwości z koordynatorem HAL.
do 4 maja- Złożenie wniosku o dostęp do konta bankowego
i wydanie karty płatniczej
- Wypełnienie listy kadry w raporcie przedobozowym
Należy wypełnić listę kadry w raporcie przedobozowym na Dysku Google. Jest to konieczne, żeby na czas otrzymać zaświadczenie instruktorskie oraz zaświadczenia o wolontariacie potrzebne do zwolnienia z opłat przy pobieraniu wypisu z KRK. Po uzupełnieniu należy wysłać maila na [email protected].

Na stronach 3 i 4 instrukcji dostępna jest informacja jak uzyskać dostęp do systemu bankowości elektronicznej oraz jak otrzymać kartę bankową.
do 8 majaZaświadczenia instruktorskie i do KRK gotowe do odbioru w siedzibie okręguJeżeli komendant do 4 maja wypełni listę kadry, to będzie mógł odebrać zaświadczenia w tym terminie.
10 majaOdprawa dla komendantek, komendantów, kwatermistrzyń
i kwatermistrzów z koordynatorem HAL
(II termin – weekendowy)
(II termin – w weekend)

11:00-13:30

Adres: ul. Ursynowska 36/38 - siedziba Okręgu Mazowieckiego ZHR

W trakcie odprawy przypomnimy sobie zasady zatwierdzania wyjazdów. Będzie to też okazja do omówienia ew. wątpliwości z koordynatorem HAL.
najpóźniej 70 dni
(10 tygodni) przed wyjazdem
Zgłoszenie preliminarza finansowego do zatwierdzeniaPo jego opracowaniu, należy poinformować zatwierdzającego wyjazd z ramienia Okręgu/Obwodu, że preliminarz jest gotowy do sprawdzenia.
najpóźniej 42 dni
(6 tygodni) przed wyjazdem
Weryfikacja kompetencji kwatermistrzowskichSzczegółowe informacje na stronie https://mazowsze.zhr.pl/weryfikacja-kwatermistrzowska/.
25 maja

(w przypadku wyjazdów, które nie korzystają z dotacji: najpóźniej 5 tygodni przed wyjazdem)
− Wgranie na dysk Google:
→ opinii Straży Pożarnej (nie dotyczy wyjazdów
wędrownych, wyjazdów zagranicznych i wyjazdów
organizowanych w szkołach lub schroniskach)
→ zaświadczeń z KRK komendanta i wychowawców
→ dokumentów potwierdzających uprawnienia
komendanta i wychowawców
− Wypełnienie zgłoszenia do Kuratorium Oświaty
Dokumenty te są niezbędne, aby wyjazd mógł zostać zgłoszony do Kuratorium Oświaty.

Dokumentami potwierdzającymi uprawnienia wychowawcy są:
- zaświadczenie instruktorskie z okręgu lub
- zaświadczenie o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku i świadectwo ukończenia szkoły średniej

Dokumentami potwierdzającymi uprawnienia komendanta są:
- zaświadczenie o posiadaniu stopnia phm./hm. z okręgu lub
- zaświadczenie o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku, zaświadczenie o posiadaniu stopnia pwd. i trzyletnim stażu opiekuńczo-wychowawczym
26 majaOstateczny termin na ew. zgłaszanie wniosków o odstępstwo
od wymogów uchwały medycznej
Ew. wnioski należy przesyłać do koordynatora HAL na adres [email protected].
30 maja

(w przypadku wyjazdów, które nie korzystają z dotacji: najpóźniej 4 tygodnie przed wyjazdem)
Biuro Okręgu przesyła komendantowi wyjazdu uwagi do zgłoszenia do Kuratorium OświatyKażde zgłoszenie jest szczegółowo sprawdzane w celu uniknięcia odrzucenia zgłoszenia przez Kuratorium Oświaty.
najpóźniej 28 dni
(4 tygodnie) przed
wyjazdem
− Wgranie na dysk zatwierdzonych planów pracy jednostek
i poproszenie chorągwi/namiestnictwa o zatwierdzenia
merytoryczne
− Złożenie oświadczeń do umów zlecenia w Biurze Okręgu
Plany zatwierdza się osobno w każdej chorągwi/namiestnictwie.
Jeżeli zbierzesz wszystkie plany pracy z jednej chorągwi lub namiestnictwa, nie musisz czekać na pozostałe. Nie zwlekaj i zgłoś gotowość jak najszybciej!
najpóźniej 21 dni
(3 tygodnie) przed
wyjazdem
− Zakończenie zatwierdzenia merytorycznego
w chorągwiach/namiestnictwie
− Zakończenie zatwierdzenia finansowo-organizacyjnego
w Okręgu/Obwodzie
Plany zatwierdza się osobno w każdej chorągwi/namiestnictwie.
Szczegółowe zasady zatwierdzania merytorycznego dostępne są na podstronie HAL 2025. (link wkrótce)
W celu uzyskania zatwierdzenia finansowo-organizacyjnego, należy spotkać się z osoba zatwierdzającą wyjazd z ramienia Okręgu/Obwodu. Na spotkanie należy umówić się ze stosownym wyprzedzeniem, żeby mieć czas na uzupełnienie ew. braków. Szczegółowe zasady zatwierdzania finansowo-organizacyjnego: (link wkrótce)

Potwierdzeniem zatwierdzenia finansowo-organizacyjnego obozu jest wpis w indywidualnym terminarzu na Dysku Google oraz e-mail wysłany przez osobę zatwierdzającą wyjazd do komendanta i kwatermistrza (do wiadomości koordynatora HAL).
22 czerwcaMsza Św. w intencji HAL 2025
28 czerwca – 31 sierpniaHarcerska Akcja Letnia 2025
do 14 dni (2 tygodnie) po zakończeniu wyjazduZłożenie dokumentacji (finansowej, merytorycznej
i organizacyjnej) oraz oświadczeń do dotacji w Okręgu/
Obwodzie
Dokumentację należy złożyć po wcześniejszym umówieniu się na konkretny termin. W trakcie jej przyjmowania, zostanie ona wstępnie sprawdzona.

Do tego czasu wszystkie zaliczki powinny zostać rozliczone, a kwatermistrz / komendant powinni mieć w dyspozycji wszystkie pieniądze i dokumenty źródłowe. Obowiązkiem komendanta i kwatermistrza jest wspólne skontrolowanie zgodności salda po wyjeździe.

W ramach dokumentacji merytorycznej trzeba zebrać m.in. podpisy wychowawców na kartach uczestników oraz zebrać podpisane książki pracy. Radzimy zadbać o to ostatniego dnia wyjazdu lub tuż po jego zakończeniu.
do 28 dni (4 tygodnie) po złożeniu dokumentacjiOtrzymanie uwag do złożonej dokumentacjiZarząd zobowiązuje się, że każda kompletna dokumentacja złożona w terminie, zostanie sprawdzona w czasie nie dłuższym niż 28 dni.
do 42 dni (6 tygodni) po zakończeniu wyjazduZakończenie wydawania pieniędzy z budżetu wyjazdu
5 wrześniaRozliczPARTY 1 – siedziba okręgu otwarta w piątek wieczoremPrzez cały dzień będzie okazja, żeby rozliczyć dokumentację HAL 2025, poradzić się członków Zarządu Okręgu/pracowników w razie ew. wątpliwości i przy okazji zjeść coś smacznego.
27 wrześniaRozliczPARTY 2 – siedziba okręgu otwarta w sobotęPrzez cały dzień będzie okazja, żeby rozliczyć dokumentację HAL 2025, poradzić się członków Zarządu Okręgu/pracowników w razie ew. wątpliwości i przy okazji zjeść coś smacznego.
do 63 dni (9 tygodni) po zakończeniu wyjazduWyzerowanie salda (książka kasowa i bankowa z saldem
wynoszącym 0 zł)
Przed wyzerowaniem salda należy zweryfikować, że wszystkie faktury zostały opłacone, wszystkie zwroty rodzicom wykonane i nie będzie już żadnych wpływów ani wydatków w budżecie wyjazdu.
do 84 dni (12 tygodni) po zakończeniu wyjazduPotwierdzenie przez sprawdzającego kompletności
dokumentacji
Naniesione wszystkie poprawki, wydrukowane książka bankowa i kasowa (w formacie A3), raport poobozowy podpisany przez komendanta (w dwóch egzemplarzach), saldo na książkach bankowej i kasowej wynosi 0 zł.

Potwierdzeniem rozliczenia wyjazdu jest wpisana data w indywidualnym terminarzu w pliku RP w folderze wyjazdu na Dysku Google.
3 tygodnie od złożenia kompletnej dokumentacjiFinalne potwierdzenie rozliczenia wyjazdu przez Zarząd
Okręgu. Komendanci i kwatermistrzowie wyjazdów, których
rozliczenie nie zostanie potwierdzone w tym terminie, nie
będą mogli organizować wyjazdu w trakcie Harcerskiej Akcji
Zimowej 2025.
Po potwierdzeniu przez sprawdzającego, że dokumentacja jest w pełni rozliczona, Zarząd Okręgu dokonuje finalne sprawdzenie poprawności i przekazuje dokumentację finansową do zaksięgowania.